פתרונות הצללה זולים למרפסת

פתרונות הצללה זולים למרפסת – האפשרויות היעילות ביותר

מרפסות נחשבות לשטחים מאוד נחשקים ומבוקשים שמעלים את ערכי הבתים בצורה משמעותית.

הסיבה לכך היא היכולת להקנות לדיירי הבית פונקציונאליות נוספת שהיא בילוי באוויר הפתוח תוך הרגשת פרטיות מלאה.

יחד עם זאת, משפחות רבות מידי לא מנצלות את המרפסת שלהם עד תום, וזאת בשל תנאי מזג האוויר הקיצוניים בישראל שכוללים שמש קופחת בקיץ וגם ימי גשם יחסית סוערים בחורף.

מה בכל זאת ניתן לעשות? בשורות הקרובות נסקור בפניכם מספר פתרונות הצללה זולים למרפסת – כאלה שיספקו לכם איכות מעולה מבלי לקרוע את הכיס יותר מידי.

סוככים – זה כל הסיפור

כאשר מחפשים פתרונות הצללה זולים למרפסת, הדבר הראשון שכדאי לחשוב עליו הוא סוכך.

מדובר באלמנט קל משקל שאותו ניתן להתקין בצורה מהירה ללא צורך באישורים ובירוקרטיות מיותרות.

לעומת פתרונות הצללה קבועים (כגון פרגולות) מדובר בפתרון זול מאוד ובעל פונקציונליות גבוהה כאשר לכל מרפסת ניתן להתאים את סוג הסוכך המתאים לה ביותר ובהתאם למבחר הבא:

  • סוכך קבוע – הסוכך הקבוע מתפקד בפועל כמו פרגולה תלויה. הוא מעוגן מצידו האחד למבנה ואת ההצללה מבצע בד שמעוגן לזרועות חזקות במיוחד.
    מדובר בפתרון הצללה קבוע שלא ניתן לקיפול, כך שהוא מספק הגנה מפני השמש והגשם בכל ימות השנה.
    ניתן להשתמש בו עבור מרפסות קטנות וגדולות גם יחד.
  • סוכך זרועות – סוכך זה מאוד דומה לזה הקבוע מלבד העובדה שהזרועות שלו אינן סטטיות ומסוגלות לעבור קיפול באמצעות מנואלה ידנית או מנגנון חשמלי.
    במילים אחרות, מדובר בסוכך שמציע למשתמש שליטה על מידת ההצללה.
    מי שמחפש פתרונות הצללה זולים למרפסת גג בהחלט יכול לשקול את סוכך הזרועות שכן במידת הצורך ניתן לקפל אותו וליהנות משמש נעימה כאשר עולה הצורך ולהצל לחלוטין כשמעוניינים בכך.
  • סוככי מסך – ומה אם יש לכם מרפסת שהיא כבר מקורה על ידי תקרה? לעיתים בלתי נסבל לשבת במרפסות שכאלו בשעות ערב בקיץ כאשר הן פונות לכיוון מערב או בשעות הבוקר המוקדמות כאשר הן פונות למזרח.
    השמש חזקה, מסנוורת והופכת את המרפסת למיותרת ונטושה. במקרים האלה כדאי לחשוב על התקנה של סוכך מסך.
    אלמנט זה נועד להוות מחסום פיזי לקרינת השמש מהכיוון האופקי והוא למעשה עולה מעלה ומטה בהתאם לצרכי המשתמש ובשליטתו (חשמלי או ידני).
    ניתן לשלב את סוככי המסך גם עם סוככים קבועים או סוככי זרועות ולקבל שליטה מלאה על עוצמת האור החודרת למרפסת או לחלופין, לבצע סגירת חדר של ממש שכן חלק מסוככים אלו מגיעים עם אופציה לפתחי חלונות.

כמובן שהבחירה שלכם לרכוש פתרונות הצללה זולים למרפסת, לא אומרת שלא תוכלו להתאים את הסוכך באופן מושלם לצרכים, דבר שיתבטא בסוג הבדים.

ניתן לבחור את סוגי הבדים בהתאמה אישית לא רק מבחינת העיצוב אלא גם מבחינת יכולות הסינון. ישנם בדים אטומים לחלוטין (דראלון, PVC) ואילו אחרים, רשתיים יותר שמאפשרים מבט דרכם. הבחירה היא בידיכם.

פתרונות הצללה זולים למרפסת

ומה אם בכל זאת אתם מתעקשים על פרגולה?

למרות שהסוככים מהווים פתרון מצויין כשמחפשים פתרונות הצללה זולים למרפסת, רבים בכל זאת מעוניינים להתקין פרגולה איכותית בביתם.

כיצד משיגים זאת מבלי "לקרוע" את הכיס יותר מידי? הרי פרגולות עץ אינן נכנסות תחת ההגדרה של "פתרון הצללה זול", שכן מדובר בעלות גבוהה של החל מ- 800 שקלים למטר.

מה שכן יכול להתאים הוא פרגולות אלומיניום שעולות החל מ- 450 שקלים למטר.

מעבר למחיר הזול, מדובר בפרגולות שאינן מחייבות תחזוקה כלשהי, מגיעות בשלל עיצובים (לרבות דמוי עץ) והן כוללות שימוש ברפפות או בדים על מנת לאפשר למשתמש שליטה על מידת ההצללה.

תוספת נוספת של השקעה תעזור לכם ליהנות מרצפה יבשה לאורך כל השנה מתחת לפרגולה וזאת באמצעות התקנת מרזב מובנה. כדאי בהחלט!

פתרונות הצללה זולים למרפסת קטנה

יש לכם מרפסת קטנה? לא כדאי לכם להשקיע בפרגולה ובטח לא בסוככים מסיביים. עבורכם יש לנו הצעה מאוד מיוחדת – הכירו את המרקיזה.

פתרון הצללה זה מעוגן למבנה הבית והוא סוגר על המרפסת בצורה של חצי עיגול, ממצב פתוח לחלוטין ועד שהוא נוגע במעקות במצב סגור.

המרקיזה יכולה להקנות לכם פרטיות מוחלטת שכן במצב סגור לא ניתן לצפות מן החוץ במה שמתחולל מתחת לכיסוי.

כשמחפשים פתרונות הצללה למרפסת, זוהי אחת האפשרויות היותר טובות וזולות שניתן למצוא.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה: